Penghijrahan dlm hidupku

Dalam hidup ni kite harus selalu berhijrah, dari yang buruk kepada yang baik dan yang baik kepada yang lebih baik. Benda ni sendiri baru je berlaku kat aku, aku telah berhijrah dr Windows XP kepada Windows 7 serta dari Jaunty Jackalope ke Karmic Koala. Okey ade yg garu kepala dah ni mende nye name2 binatang jadah sume tu?

Name2 tu merupakan rilis Ubuntu yg mne Jaunty Jackalope merupakan Ubuntu 9.04 dan Karmic Koala merupakan Ubuntu 9.10. Ramai yg tye aku ape bestnye Ubuntu ni, aku pon xleh nak jawab sbb aku pon bru ngan mende2 ni.

Seblom ni aku dual-boot XP ngan Jaunty Jackalope pastu bile roommate aku tmpg online dorg gne la lappy aku, dorg tgk Ubuntu tu mmg smart and smooth. Then, bile aku tukar ke 7 rmi yg kate 7 sebijik mcm Ubuntu. Aku tergelak je bile dorg ckp cmtu sbb Windows tu sendiri adelah copy kpd Mac pde asalnye, dan skrg Windows 7 yg org kate best sgt (termasuk diri aku sendir) adelah copy kpd Ubuntu.

Buktinye mmg jelas di mana ade satu butang kat Windows 7 yg utk 'Show Desktop', fungsi ni dah lapuk dah dlm Ubuntu dan bru je ade dlm Windows 7. Malas aku nak cite lebih lanjut, mesti korg xphm pye lah haha.

Dan bermule 30 November ni, satu lembaran baru akn terbuke utk aku. Kene study utk IELTS ngan entrance exam utk JU dan xdlpekan exam A2. Insya-Allah aku mmp hadapi sume ni. Amiin.

BTW Insya-Allah Raya Qurban ni aku akn sembelih sekor lembu atau kambing. Kalo sempat amek gamba akn aku upload.

Sekian, Wassalam

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Copyright © 2009 - Sahabat Gua - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template